بسیدو به عنوان پیشگام در اجرای نهضت ملی مسکن در روستاهای قشم انتخاب شد



به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، پس از اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتاح الهی عصر یکشنبه در دومین جلسه شورای مسکن جزیره گفت: ساخت و ساز مسکن اجرا و عملیاتی می شود. عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد. در اسرع وقت.

وی ادامه داد: حذف قیمت زمین از هزینه ساخت مسکن یکی از مهمترین اولویت ها در اجرای این طرح است.

دومین جلسه شورای مسکن جزیره در سال 1401 با حضور افشار فتح الهی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و سعید کمالی رئیس شرکت سهامی مسکن قشم تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، در منتهی الیه غرب جزیره قشم و در فاصله 124 کیلومتری شهر قشم، روستایی به نام سعیدو از قدیم الایام وجود دارد. در مورد نام روستا نظرات متفاوتی وجود دارد، از جمله اینکه این روستا به دلیل سکونت قبیله ای به نام ابوسعید از اعراب بنی معین که در این روستا زندگی می کردند، به بسید تغییر نام داده است.

باسایدو شناسنامه ای قدیمی و معتبر به عنوان یادگاری از دوران باستان دارد که سال هاست در کنار دریا فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است.

خرابه‌های باستانی و عمر طولانی آن را می‌توان از سنگفرش‌های روستای پیش از اسلام در زمان ساسانیان و همچنین قلعه، برج مراقبت و قبرستان سربازان انگلیسی مشاهده کرد.

انگلیسی ها در سال 1217 هجری قمری پسیدو را تصرف کردند و در آنجا قلعه ها و انبارهای متعددی برای ذخیره زغال سنگ و اسکان سربازان خود ساختند و تعدادی سرباز و چند توپ در آنها قرار دادند.

به گفته سدیدالسلطنه قلعه با سعیدو معروف به ارگ ​​کریتو و محمد حاجی اثری پرتغالی است و «استاد کلارک» انگلیسی ابتدا در آنجا ساکن شده و سپس در بنگلادش «در روما» یا «سرکوهی» ساکن شده است. ” که پنج مایلی از سیدو فاصله دارد و ساختمان آن هنوز پابرجاست .

جزیره قشم با وسعت 1500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات سواحل جنوبی ایران، 135 کیلومتر طول و 11 کیلومتر عرض متوسط ​​در امتداد پست های هرمزگان و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزایر قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز در امتداد سواحل استان هرمزگان به طول 150 و عرض متوسط ​​11 کیلومتر در آب‌های استان هرمزگان است. خلیج فارس

دیدگاهتان را بنویسید