ماده کشنده ای که در کرم های روشن کننده پوست یافت می شود


این کارگروه از سال 2017 در حال بررسی وجود جیوه در محصولات روشن کننده پوست بوده است، اما در گزارش جدید خود، برای اولین بار از زمان وضع قوانین بین المللی در مورد این فلز سنگین، وارد بازار آنلاین شد.

محققان دریافتند که از 271 کرم سفید کننده، روشن کننده و سفید کننده فروخته شده در 17 کشور، 129 کرم حاوی جیوه بیش از حد مجاز هستند. این محصولات ابتدا توسط این کارگروه و سپس توسط یکی از معتبرترین آزمایشگاه های اتحادیه اروپا مورد آزمایش قرار گرفتند.

اداره محیط زیست اروپا و همچنین سازمان غذا و داروی ایالات متحده، استفاده از جیوه را در بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی چند دهه پیش ممنوع کرده بودند. با این حال، برخی از محصولات روشن کننده پوست نادیده گرفته شده اند.

استفاده کوتاه مدت از محصولات روشن کننده جیوه می تواند باعث ضایعات پوستی خالدار شود، اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این ماده می تواند باعث آسیب بیشتر به اندام های حیاتی شود.

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد: مردم نباید نگران باشند که روتینی مانند استفاده از کرم پوست می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. خرید یک محصول خطرناک و غیرقانونی نباید آسان باشد.

جیوه برای روشن کردن پوست استفاده می شود

به گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، سطوح بالای جیوه در لوازم آرایشی به احتمال زیاد منجر به روشن شدن یا ضد پیری می شود.

جیوه می تواند با جلوگیری از تولید ملانین، پوست را روشن کند. ملانین پوست را تیره می کند. این فلز سنگین در کرم های پوستی برای از بین بردن لکه های پوستی، کک و مک، جوش و چین و چروک استفاده می شود.

به گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، برای اطلاع از وجود جیوه در یک محصول چرمی، باید کلماتی مانند کلرید جیوه، کالومل، جیوه و جیوه را در لیست مواد تشکیل دهنده جستجو کنید. (مرکوریو)؛ همه آنها به معنای وجود جیوه است. اگر متوجه شدید جیوه در محصولی که استفاده می کنید، پوست خود را خوب بشویید و محصول را دور بیندازید تا محتویات آن بیرون نریزد.

اگر فکر می کنید بدنتان به جیوه واکنش نشان می دهد به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید